Формування основ патріотизму у дошкільнят
Патріотизм стосовно дітей дошкільного віку визначається, як усвідомлення себе частиною навколишнього світу, потребу дитини брати участь у всіх справах на благо оточуючих людей і природи, наявність у нього таких якостей, як співчуття, співпереживання, почуття власної гідності.
Одним із найсуттєвіших показників моральності людини є патріотизм.
Патріотизм (грец. — батьківщина) — любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народу.
Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Як синтетична якість, патріотизм охоплює емоційно-моральне, дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і духовних надбань суспільства.
Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім’ї, батьківського дому, рідного міста, села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов’язаним з ними. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів у дошкільників має приклад дорослих, оскільки вони знач¬но раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання.
Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.
ОСНОВНИМИ НАПРЯМАМИ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ Є:
— формування уявлень про сім’ю, родину, рід і родовід;
— краєзнавство;
— ознайомлення з явищами суспільного життя;
— формування знань про історію держави, державні символи;
— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;
— формування знань про людство.
До ефективних методів і форм організації патріотичного виховання належать: екскурсії вулицями рідного села, до історичних пам’яток, визначних місць; розповіді вихователя; бесіди з цікавими людьми; узагальнюючі бесіди; розгляд ілюстративних матеріалів; читання та інсценування творів художньої літератури; запрошення членів родин у дитячий садок; спільні з родинами виховні заходи (День сім’ї, свято бабусь тощо); зустрічі з батьками за межами дошкільного закладу, за місцем роботи та ін.
Важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення до народознавства — вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу. Дошкільників ознайомлюють з культурними і матеріальними цінностями родини і наро¬ду, пояснюють зв’язок людини з минулими і майбутніми поколіннями, виховують розуміння смислу життя, інтерес до родинних і народних традицій.
Значну роль у вихованні дітей відіграють народні традиції — досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в поко¬ління (шанувати старших, піклуватися про дітей, відзна¬чати пам’ятні дати тощо). З традиціями тісно пов’язані народні звичаї — усталені правила поведінки; те, що стало звичним, визнаним, необхідним; форма виявлення народ¬ної традиції (як вітатися, як ходити в гості та ін.).
Прилучаючись до народознавства, діти поступово утверджуватимуться у думці, що кожен народ, у тому числі й український, має звичаї, які є спільними для всіх людей. Пізнаючи традиції, народну мудрість, народну творчість (пісні, казки, прислів’я, приказки, ігри, загадки тощо), розширюючи уявлення про народні промисли (вишивка, петриківський розпис, яворівська іграшка), вони поступово отримують більш-менш цілісне уявлення про втілену в художній і предметній творчості своєрідність українського народу. Водночас у дітей розширюються знання про характерні для рідного краю професії людей, про конкретних їх представників. При цьому вихователь повинен не стільки піклуватися про збагачення знань, скільки про їх творче засвоєння, розвиток почуттів дітей. У дошкільному віці вони залюбки беруть участь у народних святах і обрядах, пізнаючи їх зміст, розвиваючи художні здібності, навички колективної взаємодії.
- Про садок
- Колектив закладу
- Наші групи
- Корисні поради
- Сторінка директора
- Сторінка психолога
- Сторінка музичного керівника
-
Батьківська сторінка
- Здоров'я матерів і немовлят
- Забруднення води нітратами
- Увага! Кліщі вийшли на полювання
- Тиждень імунізації
- Імунізація проти поліомієліту
- Дитяче ожиріння
- Чим небезпечна відмова від вакцінації
- Щеплення захищають
- Імунопрофілактика Hib - інфекції
- Продукти які знижують холесерол
- Ні ожирінню
- Фаст - фуд чи здорова їжа
- Дитяче ожиріння не можна ігнорувати
- Європейський тиждень
- Ботулізм
- Психічне здоров'я
- Профілактика поліомієліту
- Цукор без шкоди
- 12 кроків до здорового харчування
- Як уникнути надмірного вживання солі
- Канал зв'язку " Ефективна комунікація "
- Здорове харчування та артеріальна гіпертензія
- Чому артеріальна гіпертензія - це " тихий вбивця"
- Пестициди - чи здатні вони нашкодить?
- Небезпека колодязної води
- Порадник для батьків Жданова С.О.
- Значення рухливої гри для розвитку дитини Капустіна Н.О.
- Як уберегтися від переохолодження та обмороження
- Профілактика туберкульозу
- Транcжири в раціоні підлітка
- Чому зелень обов'язкова для підлітка
- Права дитини
- Умови вступу
- Порядок відрахування
- Пам'ятка для батьків
- Знезараження питної води
- Користуйтеся антисептиком правильно
- Мотошоломи рятують життя
- Обери інтенсивність своєї фізичної активності
- Чому варто відмовитися від алкоголю
- Як працює імунітет
- Звіти
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти
- Накази директора
- Інклюзивне навчання в ЗДО
- Дистанційна освітня робота
- Робота медичної сестри
- Розклад занять
- Сторінка вихователя Бачек Каріни Валеріївни
- Сторінка вихователя Воронкіної Оксани Юріївни
- Сторінка вихователя Єршової Юлії Валеріївни
- Сторінка вихователя Мовчан Світлани Леонідівни
- Сторінка вихователя Соколенко Наталії Миколаївни
- Сторінка вихователя Кулак Лариси Володимирівни
- Сторінка вихователя Малихіної Олени Василівни
- Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності
- Пам'ятка
- Матеріали інформаційної кампанії " Залиш ці гроші для себе"
- Інформація для громадян України, які проживають на ТОТ
- Стратегія розвитку ЗДО
- Атестація педагогічних працівників
- Безбар'єрність та доступність освіти
- Свята в садочку
- Сторінка асистента вихователя Черненко Юлії Сергіївни
- Сторінка асистента вихователя Садовської Аліни Леонідівни